CORONAVIRUS

Veelgestelde vragen voor particulieren

Was de levering van uw voertuig gepland voor de komende dagen of weken? Een jaarlijks onderhoud of een dringende herstelling staat op de agenda? Of, integendeel, uw contract loopt binnenkort af en u weet niet zeker wat u onder deze omstandigheden moet doen?

Op deze en vele andere vragen vindt u mogelijks hieronder een antwoord. Deze FAQ wordt voortdurend bijgewerkt aan de hand van de vragen van onze klanten en de evolutie van de situatie.

Ik zou graag een financieringsofferte voor mijn voertuig krijgen, kan dit nu de concessies gesloten zijn?

Onze sales platformen met stockvoertuigen bieden de mogelijkheid het volledige aankoopproces, met financiering, online af te ronden.

Verkiest u een configuratie op maat? U kan op de website van onze merken uw voertuig samenstellen. Daarna kan u via de My Finance tool de gewenste financiering simuleren én online afsluiten. Na uw configuratie klikt u door op de financieringslink en komt u rechtstreeks in de tool terecht. Of u gaat na het finaliseren van uw offerte naar: myvolkswagen.be, myskoda.be, finance.myaudi.be of myseat.be. Als u daar inlogt, vindt u uw configuratie en financieringsmogelijkheden terug. 

Liever persoonlijk? Contacteer uw verdeler, stuur een mail naar financing@vdfin.be of bel naar +32 2 233 87 50.

Mijn wagen zou een van de komende dagen of weken geleverd worden, wat nu?

Onze concessies stellen alles in het werk om u in alle veiligheid te kunnen verwelkomen.

De levering van nieuwe wagens en tweedehands wagens worden op afspraak georganiseerd.

Hoe dan ook vragen wij u steeds, alvorens u te verplaatsen, uw verdeler te contacteren. Hij zal u informeren over de voorzorgsmaatregelen en diensten die hij nog kan aanbieden.

Ik heb vragen over mijn maandaflossingen of mijn contract, wat kan ik doen?

Samen zullen we uw vraag analyseren en naar de beste oplossing zoeken. Stuur een mail naar beheer@vdfin.be of bel naar +32 2 233 87 50. Wij zijn beschikbaar om u te helpen.

Mijn onderhoud stond gepland in de komende weken, wat nu?

Onze concessies stellen alles in het werk om u in alle veiligheid te kunnen verwelkomen.

Mechanische en carrosseriereparaties worden nog steeds uitgevoerd.

We nodigen u uit om uw verdeler te contacteren om een afspraak te maken.

Ik krijg een foutmelding over het oliepeil, de snelheidsregelaar, park assist, centrale deurvergrendeling,... Mag ik blijven rijden?

De verklikkerlampjes en meldingen op de boordcomputer dienen opgevolgd te worden.

Raadpleeg hierbij de handleiding van uw voertuig of contacteer uw concessiehouder.

Er is een technische probleem of schade aan mijn wagen, wat moet ik doen?

We nodigen u uit om uw verdeler te contacteren om een afspraak te maken.

Mijn wagen staat in panne, ik heb een platte band of een probleem met mijn batterij, wat nu? Kan ik een vervangwagen krijgen?

U kan beroep doen op mobiliteitsgarantie van uw merk. Dit assistentienummer is te vinden op de website van het merk. Indien u niet van deze garantie geniet, maar wel bij ons verzekerd bent, kunt u ook beroep doen op de bijstand inbegrepen in uw contract: u vindt het nummer op uw groene kaart.

Onze concessies stellen alles in het werk om u in alle veiligheid te kunnen verwelkomen. Dit is enkel mogelijk indien wij samen de algemene veiligheidsmaatregelen respecteren, alsook de per activiteit ingevoerde specifieke maatregelen.

Ik heb een sterretje in mijn voorruit of mijn volledige autoruit is stuk, kan dit gerepareerd worden?

Gelieve uw concessiehouder te contacteren of de mobiliteitsgarantie van uw merk. Dit assistentienummer is te vinden op de website van het merk. Als u niet deze dienst geniet maar bent bij ons verzekerd, kunt u ook contact opnemen met de verzekeringsbijstand via het nummer op uw groene kaart.

Ik moet met mijn wagen naar de keuring, wat gebeurt er nu? Krijg ik een boete?

Technische keuringen blijven mogelijk, zowel in Vlaanderen, Brussel als in Wallonië.

Voor meer informatie over uw regio kunt u terecht op de website van GOCA.

Mijn bandenwissel stond gepland, wat moet ik doen?

We nodigen u uit om uw verdeler te contacteren indien u vragen heeft.

Ik heb een vraag rond mijn verzekeringscontract, waar kan ik terecht?

Bent u verzekerd via één van onze merken (een product van Actel)? U kan contact opnemen via het gebruikelijk telefoonnummer dat op uw groene kaart staat. Indien nodig kan u ook bellen naar 02/282 36 11.

Is het mogelijk om de terugbetaling van mijn autolening van Volkswagen D'Ieteren Finance uit te stellen?

Helaas staat de wet op het consumentenkrediet geen betalingsuitstel toe.

Mijn contract Klassieke Financiering komt ten einde, verandert er iets?

Er verandert niets. Op het einde van het contract bent u eigenaar van het voertuig. Indien u vragen heeft over uw contract of de maandaflossingen, gelieve een mail te sturen naar financing@vdfin.be of bel naar +32 2 233 87 50.

Mijn AutoCredit contract komt ten einde, wat gebeurt er nu?

Als uw AutoCredit-contract afloopt tijdens of kort na de lockdown, hebt u de mogelijkheid om uw voertuig terug te brengen, de laatste maandelijkse aflossing te betalen of te herfinancieren.

- Indien u uw voertuig wenst terug te brengen, gelieve ons deze keuze mee te delen door ons het eindecontractdocument terug te sturen dat u 3 maanden voor de vervaldatum van uw contract per post hebt ontvangen. Zodra dit document in ons bezit is, nemen wij contact met u op om de te volgen stappen uit te leggen.

- Als u uw laatste maandelijkse betaling wilt herfinancieren, laat het ons dan weten door het eindecontractdocument dat u 3 maanden voor de vervaldatum van uw contract per post hebt ontvangen, terug te sturen. Zodra dit document in ons bezit is, nemen wij contact met u op om uw herfinancieringsaanvraag te analyseren.

- Indien u uw lening op afbetaling volledig wenst af te lossen door de laatste maandelijkse termijn te betalen, laat het ons dan weten door ons het eindecontractdocument terug te sturen dat u 3 maanden voor de vervaldatum van uw contract per post hebt ontvangen. Zodra dit document in ons bezit is, ontvangt u de betalingsvoorwaarden.

Indien u een nieuw voertuig van onze merken heeft besteld of wenst te bestellen, met financiering bij Volkswagen D'Ieteren Finance, en dit ter vervanging van uw huidige AutoCredit dat op zijn einde loopt, kan u met uw verdeler contact opnemen, of indien nodig met ons via financing@vdfin.be of +32 2 233 87 50.

Ik heb momenteel minder kilometers met mijn voertuig gereden, wat is hiervan de impact op mijn AutoCredit contract?

Dit heeft geen invloed op uw AutoCredit contract, dat gedurende de looptijd van het contract niet wordt aangepast. Dit kan natuurlijk positief zijn als u uw voertuig aan het einde van het contract wilt verkopen: uw dealer of een derde partij kan bijvoorbeeld bereid zijn om meer te betalen dan de gegarandeerde verkoopoptie (laatste maandelijkse betaling) die vooraf is vastgesteld. Volkswagen D'Ieteren Finance biedt echter geen enkele garantie in dit opzicht.

Ik heb momenteel meer kilometers met mijn voertuig gereden, wat is de impact op mijn AutoCredit contract?

Zoals contractueel vastgelegd, en enkel in geval van teruggave aan D'Ieteren Lease NV, zullen de extra gereden kilometers aan u worden aangerekend volgens een bij het begin van het contract vastgelegde vergoeding. Deze informatie is te vinden op de koopoptie die u enkele dagen na de levering van uw voertuig per post hebt ontvangen. Als u deze informatie niet kunt vinden, stuur dan een e-mail naar beheer@vdfin.be of bel +32 2 233 87 50.

Is Volkswagen D’Ieteren Finance nog bereikbaar?

Ja, wij zijn nog steeds bereikbaar. Ook al werken we grotendeels van thuis uit, er is steeds permanentie voorzien om op al uw vragen te kunnen antwoorden.

Stuur dus gerust een mail naar beheer@vdfin.be of bel naar +32 2 233 87 50. Uw e-mail zal binnen de 2 werkdagen behandeld worden.